Eating Disorder Support Forum banner
  • Important - Please Read This website may include conversations, media, and content around topics relating to eating disorders, trauma, addiction, and mental health. Please be aware that this content may be upsetting, difficult, or triggering for some. EDSF is intended as a place of safety. If you or someone you know is struggling with an eating disorder, Feast-ED.org is a resource that lists the organizations set up to help.

Verliezen op 1.500 calorieën?

1 reading
234 views 9 replies 8 participants last post by  .Crimson.Thin.  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben gewoon nieuwsgierig of iemand ervaring heeft met consequent 1.500 calorieën verliezen gedurende een paar maanden voordat ze lager moeten gaan?
Mijn laagste bmi is 15,2 en ik heb die bereikt door een lage inname en een ongelooflijke hoeveelheid lichaamsbeweging, maar het eindigde ermee dat ik bijna dood was en in het ziekenhuis werd opgenomen. Ik heb een baan en een appartement, dus ik probeer te beginnen met nauwelijks restrictie om er langzaam in te komen. Ik heb me beperkt tot ongeveer 1500 calorieën, met hier en daar wat lagere en hogere dagen, en ben ongeveer 1,5-3 pond per week kwijtgeraakt. Ik denk dat mijn vraag is hoe lang het zal duren voordat ik mijn calorie-inname moet verlagen?
Ik wou dat ik meer afviel gezien mijn TDEE, maar om de een of andere reden doe ik dat niet.
Ter referentie, ik ben een man van 5 voet 8 inch, weeg nu 192 pond, dus... vet af.
Eerlijk gezegd, elke input zou welkom zijn :)
Ik hoop dat dit logisch was 😅

#3 ·
Dat is echt een goede hoeveelheid om per week te verliezen! Ik zou zo blij zijn. Je kunt je cijfers invoeren in losertown voor exacte data.
Ja, dat heb ik gedaan! En tot nu toe ben ik voor gebleven op wat het heeft geraden dat ik zou zijn, dus dat is goed! Ik denk dat ik gewoon dacht dat ik op een gegeven moment een plateau zou bereiken en mijn calorieën zou moeten verlagen. Maar ik denk dat loosertown je calorietekort verlaagt, dus misschien is het accuraat.

#5 ·
Ik verloor ongeveer 1500 gedurende een paar maanden, ging van een BMI van ongeveer 19 naar 16,5 voordat ik een plateau bereikte en daarna weer begon aan te komen. Ik ervoer op deze manier veel minder bijwerkingen dan bij eerdere terugvallen waarbij ik een lagere inname had. Enige vermoeidheid, duizeligheid en haaruitval, dus duidelijk geen gezonde levensstijl, maar beter dan extreme restrictie.

#7 ·
Ik ben afgevallen met ongeveer 1500 calorieën tijdens deze terugval, terwijl ik vrouw ben en sowieso al aan de onderkant van de normale BMI zat. Je zou waarschijnlijk kunnen afvallen met hogere calorieën, vooral aan het begin van je gewichtsverlies en als je aan lichaamsbeweging doet. Veel succes!

• heart
Reactions: .Crimson.Thin.