Eating Disorder Support Forum banner
  • Important - Please Read This website may include conversations, media, and content around topics relating to eating disorders, trauma, addiction, and mental health. Please be aware that this content may be upsetting, difficult, or triggering for some. EDSF is intended as a place of safety. If you or someone you know is struggling with an eating disorder, Feast-ED.org is a resource that lists the organizations set up to help.

Bereken je ideale Koreaanse gewicht (en hoeveel zit je eraf?)

4.3K views 40 replies 33 participants last post by  Moo.moo  
#1 ·
In Korea is de manier waarop vrouwen hun ideale gewicht berekenen: lengte in cm min een vast getal.

Voor kpop en ballet - 120
Andere danseressen - 115
Andere vrouwen - 110

Wat zou je ideale gewicht zijn als je in Korea was? Hoe ver zit je daar vanaf?

Ik vind het geweldig hoe Koreanen zo direct zijn over gewicht en hoe ze eten om het te bereiken. Er is geen schaamte of gêne. Geen onzin. Gewoon feiten. Ik kijk graag naar content op YouTube, vooral over hun body profile journeys.

This post has been deleted
#29 ·
Die getallen lijken een beetje hoog, ik dacht dat het ideaal 45 kg was, ongeacht de lengte.
De mijne zou me op een BMI van 16,4 brengen... lijkt me vrij laag? Ik weet het niet, misschien ben ik gewoon gek. Maar ik ben ook een gemiddelde tot vrij korte lengte, dus ja

#6 ·
In Korea is de manier waarop vrouwen hun ideale gewicht berekenen, de lengte in cm minus een vast getal.

Voor kpop en ballet - 120
Andere dansers - 115
Andere vrouwen - 110

Wat zou jouw ideale gewicht zijn als je in Korea zou zijn? Hoe ver zit je daar vanaf?

Ik vind het geweldig hoe Koreanen zo direct zijn over gewicht en hoe ze eten om het te bereiken. Er is geen schaamte of gêne. Geen onzin. Gewoon feiten. Ik kijk graag naar content op YouTube, vooral over hun body profile journeys.
Ik ben in de war, ik ben 173 cm, dus als ik 110 eraf trek, is het 63? 63 kilo is echt veel?

#10 · (Edited)
166 cm - 110 = 56 kg. Lijkt wel te kloppen. (Niet mijn persoonlijke doel, overigens.)

Ik hou ook van de simpele aanpak van gewicht. Geen waardeoordelen, geen schaamte, geen stigmatisering van het onderwerp. Het is het tegenovergestelde van waar ik mee opgroeide, en ik beschouw dit als het ene nuttige ding dat ik heb geleerd van een eetstoornis.

#13 ·
174(cm)- 120 = 54kg....?
Ja, dit lijkt niet te kloppen voor "Koreaanse standaarden".
Ik zou 7 kg moeten aankomen???

Ik weeg ongeveer 47 kg en ben nog steeds dik af
Dat is wat ik zeg, ik dacht dat dit Koreaans dun moest zijn, niet alleen normaal gewicht, de mijne is boven mijn bmi ideaal gewicht, ik dacht dat ik gewoon hersendood was lol

#12 ·
Als ik het kpop-ideaal neem, zou het 50 zijn, ik weeg 52 kg. Het streefgewicht is echter lager, lol

#18 ·
Ik heb precies het juiste gewicht voor ballet & K-pop, het lijkt vrij hoog, maar misschien komt dat omdat ik me dom dik voel

#24 ·
Ik zit 2 kg onder de kpop/ballet standaard (171-120=51kg, ik weeg 49kg) en het heeft me een raar gevoel van voldoening gegeven hahaha

• Like
Reactions: 1576164
#31 ·
Binnenkort wel