Eating Disorder Support Forum banner
  • Important - Please Read This website may include conversations, media, and content around topics relating to eating disorders, trauma, addiction, and mental health. Please be aware that this content may be upsetting, difficult, or triggering for some. EDSF is intended as a place of safety. If you or someone you know is struggling with an eating disorder, Feast-ED.org is a resource that lists the organizations set up to help.

Weet iemand hoeveel 1 dl (deciliter) ongekookte haver in gram is?

19K views 8 replies 5 participants last post by  FindMeAgain  
#1 · (Edited by Moderator)
Ik heb geen weegschaal en kon niets betrouwbaars op internet vinden.
Kunt u misschien ook een foto als bewijs maken, waarop u laat zien hoeveel gram 1 dl havermout is?
(d.w.z. een maatbeker op de weegschaal zetten, vullen met havermout en een foto maken zodat u het gewicht in gram en de hoeveelheid in dl/ml kunt zien)

#2 ·
huh de wat

• Like
Reactions: not_my_body
#3 ·
Ik weet niet wat ld is, maar

1 kopje = 80g

1/2 kopje = 40g

1/4 kopje = 20g

Voor havermout in ieder geval

• Like
Reactions: not_my_body
#4 · (Edited by Moderator)
Het komt omdat het grootste deel van de wereld geen DL gebruikt, en erger nog, veel van de online sites zijn Amerikaans (hun meetsysteem is niet eens gedecimaliseerd, het is alsof de Franse revolutie nooit heeft plaatsgevonden).

De truc is om te zoeken naar gram naar ml en dat getal te vermenigvuldigen met 100 om het dl-resultaat te krijgen.

Bijvoorbeeld, 1 ml haver is 0,38 gram, dus 1 dl is 38 gram.

#6 ·
Ik heb nog nooit van deciliter gehoord.

#7 ·
1 dl is 100 ml, en ml is vloeibaar en dus moeilijker om te zetten in vaste stoffen zoals g, maar voor suiker zou het 90 g zijn, dus ik zou het daarbij laten.
Ik ben ook zo geschokt hoeveel van jullie daar nog nooit van gehoord hebben lol, ik denk dat het gewoon niet gebruikelijk is voor niet-metrische gebruikers, maar hier in Europa hebben we dat al vroeg geleerd :)

#8 ·
1 dl is 100 ml, en ml is vloeibaar en dus moeilijker om te zetten in vaste stoffen zoals g, maar voor suiker zou het 90 g zijn, dus ik zou het daarbij laten.
Ik ben ook zo geschokt hoeveel van jullie daar nog nooit van gehoord hebben lol, ik denk dat het gewoon niet gebruikelijk is voor niet-metrische gebruikers, maar hier in Europa hebben we dat al vroeg geleerd :)
Ik ben er vrij zeker van dat we die maat hier in Australië niet gebruiken.